Tessa goes abroad

Eerste paar weken!

Hoi allemaal,

Ik heb besloten dat ik gewoon elke dag een blogje schrijf en die dan eens per zoveel weken post. Scheelt me weer een hele hoop nadenk werk. Succes met de lange blog ey!

Week 1.

In de vorige blog ben ik gebleven bij dinsdag de 27e. De dagen erna hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan dan bankhangen, films kijken en in de sneeuw spelen. "The Beast from the East" was hier aangekomen en dus lag er een 'dik pak sneeuw'. Als het al 8cm was klap ik in m'n handjes though. De kinderen hadden dan ook op donderdag en vrijdag een 'snow day', ze waren helemaal door het dolle heen.

Op donderdag had ik mezelf aangemeld voor de officiële Au Pairs in the UK app en begon er een meisje tegen me te praten. Bleek ze later Nederlands te zijn! Dus we zijn al een hele tijd aan het appen en we zijn zelfs zaterdag 10 maart Londen in gegaan. Dat was dus mijn eerste keer in Londen maar daarover later meer. Op zondag 4 maart heeft mijn hostdad de kids en mij meegenomen naar een grote shopping mall hier in de buurt, in High Wycombe (dat spreek je uit als High Wiccom). Als je ooit in Engeland bent: Poundland is je beste vriend!

Week 2.

Op maandag 5 maart ging mijn hostmum op visite bij een goede vriendin van haar, zij heeft ook een au pair. Die au pair (een Zweedse) heeft mij toen toegevoegd aan 2 au pair groepen hier in de buurt en sinds die tijd heb ik eigenlijk zo'n 3/4x per week een 'coffee date' gepland staan met een paar andere meiden. Heel erg gezellig dus. Ook ben ik een beetje mijn dorpje wezen ontdekken en een kaart gekocht om naar huis te sturen. Mama heeft ook een groot pakket met Nederlands eten en kleren opgestuurd. De kids zijn hier gek op 'stroepwafeljets' (stroopwafels) en hagelslag.

Dinsdag heb ik een blog geschreven voor Travel Active en koffie gedaan met een Duitse au pair. Omdat die Duitse met een Duits accent sprak, viel het de barista op; zij had ook Duits gestudeerd dus die heeft even in het Duits gesproken met die andere au pair. En nu elke keer als ik dat tentje binnenkom, weten alle barista’s wie ik ben, hihi. ‘s Avonds was er ook een pub quiz night dus daar ben ik samen met die Zweedse au pair heen gegaan, zij pikte me op bij huis. Het liep wat uit, dus ik sliep pas om 23.45 (niet aan te raden als je de volgende dag om 6.50 op moet) maar het was wel echt heel gezellig. En nee, ik ben niet aan de alcohol gegaan ;). We waren met z'n 6en; 2 Duitsers, 2 Fransen, 1 Zweedse en 1 Nederlandse. De 'quizmaster' had medelijden met ons vanwege de taalbarrière, dus hij hielp ons met een aantal vragen. We zijn uiteindelijk wel laatste geworden, maar wel met de helft van de te behalen punten! Wàt waren we trots, haha.

Woensdag ben ik 'out and about' geweest om foto's te maken voor mijn Travel Active blog, die die vrijdag op de website van Travel Active zou komen. ’s Middags had ik een koffiedate met een Spaanse au pair. Ook was er ’s avonds ‘parents' evening’ dus had ik de kids even alleen.

Donderdag moest ik 'mijn' kids ophalen van school, dus even mooi 2,4km heen en weer terug, door de heuvels. Mijn beenspieren zijn zo gespierd als ik terug kom dat jullie me niet meer herkennen.

Vrijdag ook maar weer even het dorpje in. Ook kwam mijn pakketje aan, dus ‘even’ 2 uur met mijn ouders aan de FaceTime gehangen en mijn spullen gesorteerd. Nog bedankt voor die inschuifbakjes, pap, mam, want ik werd gek van de ongeorganiseerde bende in m’n la. Vandaag werd ook mijn blogpost van Travel Active online gezet.

Zaterdag 14km in Londen gelopen. We zijn naar Oxford Street, the Noble Collection (veel Harry Potter stuff), Piccadilly Circus, China Town en Covent Garden geweest (waarschijnlijk nog wel meer maar ik kan het me niet meer allemaal herinneren). Oh, en ook maar even kaartjes gehaald voor het thuisfront en babysit adresjes.

Op zondag vierden ze hier Mother’s Day maar dat was niet heel bijzonder. M’n hostmum had geen zin om te koken dus hebben we McDonalds gegeten, hihi.

Week 3.

Maandag kreeg ik van mijn hostfamily het advies een railcard te kopen omdat dat goedkoper is dan een eendaagse Travelcard, dus ik heb leuk pasfoto’s gemaakt. Jeez, ik lijk wel een crimineel dus het is maar goed dat we in Nederland ‘leuke’ foto’s mogen gebruiken i.p.v. pasfoto’s voor ons OV. Ook heb ik vandaag even het pakket naar huis gestuurd met mijn stempas (balen want dat is dus de 1e keer dat ik echt zou kunnen stemmen, en ik ben er niet eens).

Dinsdag heb ik koffie en lunch gedaan met een Duitse au pair. Helaas ging de Pub Quiz night niet door, omdat heel veel meiden niet konden. Stevig balen dus. Vandaag ook de kinderen uit school op gehaald, onder luid geklaag want ze hadden net ruim een uur hockey gehad na een lange schooldag. Maar ze hebben het overleefd (ik ook, na een wandeling van 2,5 km).

Woensdag heb ik even een klein rondje gefietst met die Spaanse Au Pair maar de fiets was te klein dus we hebben het na 10min opgegeven en koffie gedaan. Ook moest ik vandaag avondeten maken dus ik heb ze spinazie stamppot voor geschaft. Ze vonden het zowaar lekker! Vanaf nu is woensdag mijn vaste kookdag.

Donderdag: mijn hostdad heeft gister de fiets afgesteld dus ik ben naar het dorpje hiernaast gegaan met dezelfde au pair en we hebben koffie gedaan met een andere Duitse (het stikt hier van de Duitsers man). Omdat mijn hostparents vinden dat de kinderen meer beweging moeten krijgen (ze doen hier alles met de auto), hebben we de afspraak dat ik de kinderen op donderdag ophaal. Wederom onder geklaag want ik had de fiets mee (ik kwam wat laat terug uit het andere dorp en ben maar gelijk doorgefietst) en daar pasten de kinderen niet op, terwijl ze wel héél graag wilden proberen te fietsen. Zucht, dan maar weer het stuur en zadel omlaag…

Vrijdag heb ik koffie gedaan met een Poolse au pair en kreeg ik om 13.45 een appje van mijn hostdad of ik toch de kids op wilde halen, omdat het nog een beetje uitliep met de CCTV guy. We krijgen namelijk buitencamera’s geïnstalleerd. Niet dat het hier onveilig is ofzo, maar een beetje ‘peace of mind’. Dus ik had met de kids het idee bedacht om een gekke bek te trekken naar de camera, dus ik hoop stiekem wel dat dat een beetje traditie wordt, hihi. Maar goed, het geklaag tijdens het lopen was nihil want onderhand zijn ze gewend aan mijn ‘niet zeuren, doorlopen, als je stopt wordt het erger’ en ‘ik laat je gewoon hier hoor, je weet de weg zelf wel te vinden, doei!’. Oh en mijn leukste: in het Nederlands ‘sneller, kom op, tempo, vaart er in’ want dan kijken ze als een soort lost puppy.

Zaterdag zijn we uit eten geweest voor mijn hostmum’s verjaardag en daarna op visite geweest bij het gezin van die Zweedse au pair. Ook maar even mijn ‘baby-fix’ gehad want ze hadden net een baby gehad, dus die heb ik mooi zo’n 45 min op schoot gehad.

Zondag ben ik naar St Patrick’s day parade geweest met een aantal au pairs. Ik ging die kant op met een Spaanse en we zouden daar een Duitse ontmoeten. Die wachtte daar op een aantal andere meiden en voor we het wisten waren we met 11! Hele hoop gegiebel in de Tube (ik stelde nog voor om groene nummers op onze wangen te schrijven want we waren continue aan het kijken of we niet iemand achter lieten, haha) en toen stapten we uit op Leicester Square (dat spreek je dus uit als ‘lester’). Vandaar uit zijn we doorgelopen naar Trafalgar Square en omdat we doodvroren, even snel een koffie gehaald met z’n allen. Ondertussen waren we met 14 meiden (3 Italianen erbij) en ineens waren er ook 2 jongens bij, maar die spraken dus voornamelijk Duits met de andere Duitsers. De parade was een beetje een letdown dus na een halfuur doodgevroren te zijn, zijn we even op gaan warmen bij de Costa boven Waterstones. Daar kregen we het idee om te gaan lunchen, dus zijn we naar de Pizza Express gegaan een eindje verderop. We waren ondertussen nog met 8, want de rest ging koffie doen ergens anders. We waren met 3 Zweedse, 3 Duitse, 1 Franse en ik als enige Nederlandse. Ook maar even als echte 20-somethings Instagram’s uitgewisseld, dus het was echt heel gezellig. Na het eten gingen de meesten hun eigen weg op, dus ik ben even in mijn eentje door Londen gelopen. Volgens mij zo’n 3 mijl in totaal door de minder toeristische dingen. Ik begin al sommige straten te herkennen, whoop whoop. Omdat het steeds harder begon te sneeuwen ben ik om 16.30 ongeveer maar richting een Tube station gegaan. Dat bleek Holborn te zijn, dus van daaruit naar Oxford Circus en dan op de Bakerloo line naar Marylebone. Op Marylebone moest ik de trein hebben. Het begon steeds harder te sneeuwen en af te koelen, dus was wel blij dat ik na 30 minuten vanaf station gelopen te hebben weer in het huis van m’n hostfamily was.

Zo, dat was hem wel weer geloof ik. Foto’s post ik later, want mijn mobiel is super traag als het aankomt op foto’s uploaden.

Tot de volgende keer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active