Tessa goes abroad

Greenwich, Emirates airlines, voorjaarsvakantie... kortom, voldoende te doen!

Hoi allemaal,

Hier weer de volgende blog!

Week 6.

Op maandag en dinsdag heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan behalve het inslaan van paaschocolade (I mean, 1 pond voor chocola is hartstikke weinig?). Op woensdag gingen de kids gokarten in Aylesbury, dus mijn hostfamily en ik gingen die kant uit. De kids werden hier voor de dag ondergebracht en wij konden gaan ‘shoppen’. Dat wil zeggen; snel winkels in en uit want windowshopping doet mijn hostfam niet aan haha. Voor lunch hebben we gegeten bij Wagamama, een heel lekker Chinees restaurant.

Donderdag was ook niet zo speciaal eigenlijk.

Op vrijdag heb ik koffie gedaan met een Spaanse au pair en wat vitaminen gehaald bij de Tuinen (ofwel Holland & Barrett) want ze eten hier niet zo veel groentes. Ik kan niet geloven dat ik dit zeg maar ik mis mijn zuurkool, spruitjes, spinazie, bloemkool en broccoli. Hier eten we eigenlijk alleen maar wortels, ui, knoflook, champignons en soms doperwtjes of sperziebonen. Onderhand komen champignons m’n neus uit. Ik ga binnenkort gelukkig naar een fresh fruit market met A. in Londen dus dan kunnen we even vitamines opdoen. Vandaag was het ook enorm warm; ik kon zonder winterjas in een sweater buiten lopen!

Op zaterdag heb ik een nieuwe Duitse au pair ontmoet via de Au Pairs in the UK app en zijn we naar Greenwich gegaan. Halverwege de dag kwam een andere Duitse au pair erbij, maar gelukkig bleven beide meiden in het Engels praten voor mij. Het was wel grappig, want die ene had zoiets van “je kan mijn naam waarschijnlijk niet goed zeggen, dus noem me maar zo en zo”, maar zij had dus niet door dat ik Nederlandse was en was dus best impressed dat ik haar naam als een van de eerste ‘buitenlanders’ goed kon uitspreken haha. Ook zijn we vandaag op de Emirates Air Line geweest, wat geen pretje is voor mensen met hoogtevrees. Doodeng, maar wel heel gaaf. Ik ga nog een keer dapper zijn en mijn ouders ermee inslepen in Augustus haha. Op de Greenwich market heb ik twee hele mooie schilderijtjes gescoord, dus er gaat er eentje op mijn kamer thuis en eentje in de woonkamer. Bij de McDonalds hier hebben ze ook een andere soort McFlurry, namelijk Cadbury Creme Egg dus die moest ik ook ffies geprobeerd hebben. Hij was eigenlijk niet zo bijzonder, alleen heel zoet. Blijkbaar was het in Nederland zo’n 20 graden, damn it. Om een uur of 17.30 zeiden de meiden dat ze wel weer terug wilden omdat ze gesloopt waren, waarop ik reageerde “maar het is nog maar 15:00 ofzo?”. Omdat ik vorige week zoveel gelopen had, voelde de 16,6km als heel weinig en dus als heel vroeg in de middag voor mij haha. Thuis lag er heel lief een kaartje van een vriendin uit Nederland op mijn bureau, dus die hangt nu mooi op mijn kastdeur.

Op zondag ben ik met A. wezen koffiedrinken want ik probeer maar 1 keer per week Londen in te gaan, omdat een treinkaartje (trein en unlimited underground) ÂŁ12.40 is. We zouden ook in mei naar Sheffield en Manchester gaan, dus gelijk mijn laptop maar mee en proberen te gaan kijken voor leuke accommodaties en dingen te gaan doen. Helaas werkte de wifi van Costa niet mee op mijn laptop, dus dat moeten we maar doen na dat de kids weer terug zijn naar school. Toen ik thuiskwam na de koffie bleek dat de Royal Wedding precies in het weekend valt dat wij weg zouden zijn, dus we hebben besloten hier te blijven en in juni te gaan. Het is toch wel bijzonder om bij Windsor te kijken als de bruiloft plaats vindt, of in Londen de celebrations te zien. Maak je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven mee terwijl je in Londen bent.

  • 21 april naar de Changing of the Guards (A. en ik gaan picknicken op de steps omdat we daar al om 10:00 moeten zijn voor een goed plekje)
  • 5 mei ga ik naar Oxford
  • 13 mei organiseert mijn agency een boat tour door de Thames voor au pairs dus daar gaan A., M. en ik heen.
  • 19 mei is de Royal Wedding
  • 26 mei ga ik met A. naar Comic Con
  • 1 tot 4 juni komt mama langs
  • 16 juni gaan A., een Australische au pair en ik naar Bristol en Bath
  • 23 juni ga ik naar het Taylor Swift concert in Wembley met A.
  • 1 juli ga ik naar de Warner Brothers studios in Leavesden met een Duitse au pair


Week 7

Maandag heb ik niet zoveel gedaan, de kids hadden nog vakantie en het weer was ronduit bagger.

Dinsdag kwam er een vriendje van de jongste langs, dus we hebben koekjes gebakken. Laten we het zo zeggen: de jongens zijn geen fan van opruimen. Omdat het vakantie is, vond ik dat ze zelf mochten helpen met het opruimen. Wat een drama. Volgende keer maak ik lekker in m’n eentje koekjes hihi.

Ook heb ik mooi in de tussentijd van hier uit een vermiste kat in mijn wijk thuis teruggevonden. Beestje was verdwaald geraakt en mama had ‘m gezien, dus foto op Facebook en binnen 3 uur was ‘ie weer thuis. Wel flink van de rel, dus blijkbaar voorlopig huisarrest.

Woensdag is mijn ‘kookdag’ en omdat het mooi weer was, had ik geen zin om thuis te blijven. Dus: kids schoenen en jas aan, en met veel gemopper en gezeur gingen we even boodschappen doen. En: jawel, 3 dingen op het lijstje en we kwamen met 3x zoveel spullen thuis. Gelukkig was het allemaal gezond, dus het was prima. Ik had de kids mooi overgehaald met een milkshake, dus het gezeur was minder. Wel een boze bui van de jongste want hij wou zijn ‘lemonade’ ofwel Sprite om 12u ’s middags drinken. Ja, doei, 15:00u ben je de eerste. Werd me toch niet in dank afgenomen hihi. ’s Middags ook even school gebeld om me weer in te schrijven. Joh, dat kostte me nog moeite, om zakelijk in het Nederlands te kletsen haha.

Donderdag was ik lekker even alleen thuis, want de vader nam de kids mee uit bowlen. Helaas voelde ik me echt beroerd, verhoging, buikpijn en al dus ik heb de hele dag in bed gelegen. Heerlijk dat het rustig was in huis, kon ik mooi mijn series kijken. De moeder van het gezin vindt dat ik ‘betere shirts’ moet dragen dan die Primark spullen dus ze had zomaar een aantal 100% cotton T-shirts voor me gehaald.

Vrijdag gingen de ouders en de kinderen naar een soort open lucht museum over de Codebreakers uit WW2. Daar had ik graag mee heen gewild, maar ik durfde het eigenlijk niet zo goed aan omdat ik me de dag ervoor zo beroerd had gevoeld. Ik koos er dus voor om thuis te blijven en lekker een serie te kijken en een boek te lezen. Ook heb ik voor mezelf lunch gehaald in de vorm van Kebab (er zit hier een hele goede toko die ’t verkoopt) en wat aardbeitjes.

Zaterdag ben ik met een Australische London in geweest. Ik moest even voor een verjaardagscadeautje kijken voor een vriendin, dus we zijn over een antiekmarkt geweest genaamd Camden passage. Heel schattig. Onderweg vonden we een Froyo (frozen yoghurt) zaak, dus daar hebben we lekker een ijsje gehaald. Bij de Tiger heb ik een aantal leuke knutselspullen voor de jongens gehaald dus als het weer een dag shit weer is in de vakantie, heb ik een voorraadje.

Zondag kwam A. bij mij thuis om onze Sheffield trip te plannen. We gaan 7&8 juli namelijk die kant op met de trein. In het dorp hier hangen nu allemaal vlaggen vanwege St George’s Day, dus dat ziet er echt heel schattig uit.

Week 8.

Maandag. Zo, eindelijk de kids weer naar school en rustig in huis. Wel weer de wekker om 7:00 dus dat was iets minder. De moeder had een conference in Liverpool dus zij vertrok om 13:00 richting het station. De vader werkt ’s nachts dus ik ging met de kids mee naar Karate, waar de taxi ons om 19:50 oppikte. Ik had de kinderen dus de hele avond alleen en, pfoe, dat valt niet mee. Ik bedoel, ik ben gewend om te babysitten maar deze twee testen mij echt enorm uit af en toe omdat ze mij meer zien als ‘grote zus’. Ik snap ineens waarom ouders hun kinderen vroeg naar bed doen. De jongens gaan pas rond 22:00 dus eer dat ik in bed lag was het wel 22:30. Ik had ook niet echt ‘tijd voor mezelf’ want de keuken moest nog opgeruimd worden, de lunches ingepakt, kinderen moesten hun huiswerk maken


Voordat ma vertrok had ze mij nog een Funko Pop! van the Flash gegeven. Ik had een keer gezegd dat ik ernaar op zoek was, maar ze zijn out of production dus worden niet meer gemaakt. Ze had dat onthouden en hem heel lief voor mij besteld! Toen ik vroeg hoeveel ze van me kreeg zei ze dat het een cadeautje was (‘don’t worry about it’).

Ook heb ik de kinderen vandaag geleerd hoe te fietsen, want het was zulk mooi weer dat ik het zonde vond niet naar buiten te gaan.

Dinsdag. De wekker ging weer om 7:00 want de kinderen moesten weer naar school. Nadat ik ze gebracht had, heb ik ook even lekker rustig ontbeten en series gekeken. Ook moest ik vandaag spul halen voor de pannenkoeken, dus dat mooi gedaan onderweg naar de school van de kinderen. Luid gemopper dat ze mij zagen, want ik had dus belooft de fiets mee te nemen als ik ze zou gaan halen en die had ik niet mee. Ik haal ze normaal alleen op donderdag en niet op dinsdag, dus nooit meer over nagedacht. Gelukkig fleurde de koekjes en een koud flesje water ze op. Na schooltijd heb ik de kids weer naar buiten geschopt om te fietsen, nou ja, meer in de zin van ‘eerst je uniform uit en je normale kleren aan’ want ze stonden alweer te popelen om te fietsen. Ze geven nu zelfs de voorkeur aan fietsen in plaats van de iPad of Playstation!

Woensdag kon ik mooi zonder jas in alleen een vest naar buiten! Ik moest even gauw een paar spullen halen bij Savers. Echt, fantastische winkel. Onderweg een Lamborghini gezien dus papa even een foto gestuurd. Om 11:00 ging ik met A. lopend naar Tesco’s (supermarkt) om smoothies te halen. We hebben daar ook maar gelijk lunch gehaald (een mealdeal; een wrap of broodje, met een innocent smoothie en snack zoals chocolatebar of chips voor maar 3 pond!) en dat in het park opgegeten. In het park hebben ze hele hoge schommels, echt supergaaf. Op de terugweg heb ik even fruit gehaald want vrijdag gaan we picnicken in hetzelfde park. ’s Avonds heb ik pannenkoeken gebakken (wel 3 batches), de kids konden hun geluk niet op.

Donderdag is er au pair sports day in Beaconsfield, dus met een aantal anderen hebben we een soort volleybal gedaan. Gelukkig heeft M. een auto, dus zij pikt me op als we ergens heen gaan. Echt heel lief. Ook gaat zij morgen mee picnicken.

Vrijdag waren we ineens met 8 au pairs aan het picnicken. Nou ja, picnicken is wel heel fancy want we lagen gewoon eigenlijk op kleedjes te genieten van de zon. Hier en daar had iemand wat snacks mee zoals fruit, chips of in mijn geval pannenkoeken. Die vielen wel erg goed in de smaak hoor haha. Daarnaast zijn ze hier gek op Uno dus we hebben ook een paar potjes gespeeld, waarvan ik continue net niet won. Uno is eigenlijk een soort van pesten, maar dan met een paar extra regeltjes hier en daar. Wel ben ik ook lekker verbrand maar dat mag de pret niet drukken.

Zaterdag wou ik heel graag de Changing of the Guard zien, dus om 7:00 op, 8:00 richting de trein en A. met me mee gesleept, (week 7 en ik had het nog niet gezien!) maar er was eigenlijk niet zo veel aan. Ze speelden een paar liedjes waaronder Happy Birthday (later op de dag kwamen we erachter dat het de verjaardag van de Queen was
 stelletje slechte inwoners zijn we toch). Op de au pair groepsapp kwam een berichtje van 2 meiden die naar Windsor wilden gaan en of er meer mee wilden. Nou, wij wel! Voorderest eigenlijk lekker buiten van het weer genoten en ’s avonds had ik voor het eerst Wahaca (Mexican street food gehad), heerlijk.

Zondag stond ik dus weer om 7:00 op, zucht. Bij het opstaan vond ik ook een envelop voor mij: mijn pinpas was binnen! Hij zou pas in mei binnen komen, maar binnen 4 dagen had ik hem al. Topservice dus bij Monese; met korting van een au pair facebook groep. Ook een enorme blaar op mijn voet ontdekt, dus je kan je wel voorstellen dat ik veel gelopen had. De kids vertrokken al om 7:30 voor hun karate grading dus ik was lekker een goed uurtje alleen thuis. Heerlijk. Om 9:00 reden we dus richting Windsor. Omdat we met 4 waren mochten we de ‘group entrance’ in, andere toeristen hadden dit trucje niet ontdekt dus we hadden binnen een halfuur kaartjes, terwijl de rij buiten echt wel dik een uur lang was. Mooi geregeld dus. Omdat het gister the Queen’s Birthday was, hadden ze een soort feest en ging Windsor dus om 14:00 dicht. De audio tours zijn gratis, dus we hebben lekker binnen geslenterd, maar daar heb ik helaas geen foto’s van omdat het verboden was. Er was ook een man die op zoek was naar het toilet en bijna de Queen’s Private Chambers in ging, de toezichthouder was toch wel slightly angry haha. Als hij de knop had aangeraakt dan had de politie met geweren en alles daar binnen 3 min gestaan, vertelde ze ons. De Queen is namelijk ’s weekends gewoon ‘thuis’ op Windsor. Na Windsor hebben we een McFlurry gehaald bij McDonalds, zijn we gaan picnicken in het park en daarna weer verder het dorpje in gegaan. Het was allemaal echt heel schattig maar voornamelijk erg druk. Om 16:00 zijn we dus maar gaan zitten bij Patisserie Valerie voor een gebakje, erg lekker. Rond 17:30 zijn we terug naar huis gegaan en toen was het weer tijd om aan de slag te gaan want de lunches moesten nog gesmeerd worden
.

’s Avonds mijn kilometers bij elkaar opgeteld, en deze week 56,6 km gelopen! Go me, ik loop al het vette, zoete eten er hier wel vanaf haha.

Zo. Sorry voor de lange blog, ik probeer gewoon mijn dagen zo goed mogelijk op te schrijven voor later. Nu ik alles teruglees herinner ik het me ook weer, het is voor mij nu echt al weken geleden haha.

Tot de volgende keer weer!

Reacties

Reacties

André

Hoi Tessa,
Leuke verhalen hoor. Zo te horen heb je het prima naar je zin. Je ziet nog eens wat van Londen. En je bent nog heel wat van plan. Als je moeder straks komt kan je haar aardig wegwijs maken. Het is een hele mooie ervaring voor je en misschien hou je er nog leuke vrienden aan over.
Nog veel plezier daar in Engeland.
Groetjes van je vader

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active