Tessa goes abroad

Oxford, Royal Wedding, Comic Con. Maand mei!

Hoi allemaal,

 

Hier weer een superlange blog!

 

Week 9 – 30 april t/m 6 mei 

Maandag. Vandaag eigenlijk niet zo veel gedaan, behalve Taylor Swift tickets boeken. Ook voor thuis even eten gehaald; de KitKats zijn hier vrij goedkoop omdat ze in de aanbieding zijn.

Dinsdag. Omdat woensdag mijn kookdag is, haal ik op dinsdag meestal al het spul dat ik nodig heb. Dus A. en ik zijn samen naar Tesco gegaan (we voelden ons net als twee stay-at-home/soccer moms haha). Er stond Turks brood op het menu, maar dat kennen ze hier niet echt dus dan maar pitabroodjes.

Woensdag. Jongens wat leid ik een saai leven als ik het zo zie haha, ik heb alleen maar echt Turks brood vandaag gemaakt. 

Donderdag. Weer naar de co-op voor eten voor thuis gehaald. ’s Middags even een goeie 2 uur alleen thuis, ook wel heel fijn. Ook zou ik de kinderen op moeten halen omdat hun vader werkte, maar hij was op tijd klaar om de kinderen zelf op te halen. Dat was wel fijn, want de kids haten lopen. Ik was al bijna bij school toen hij appte, dus voor niks die rotheuvel op geklommen, zucht. 

Vrijdag. Een tijd terug heb ik mijn broek naar de kleding reparatie gebracht omdat hij gescheurd was, dus gister langs geweest om te vragen hoe ’t zat. Kon ze dus mij niet bereiken (waarschijnlijk de +31 voor mijn nummer vergeten te zetten) dus vandaag even terug. Gelukkig ligt ‘ie binnenkort wel klaar.

Zaterdag ben ik naar Oxford geweest met 2 andere au pairs. We hebben de Christ College gezien, waar ze de dining hall van Hogwarts op na gebaseerd hebben en de courtyard waar Mad-Eye Moody Malfoy in een fret verandert. Dat was toch wel heel cool om op zo’n locatie te lopen. We hadden ook wel een ander college willen zien waar ze the Yule Ball opgenomen hadden, maar deze was gesloten vanwege een ‘graduation ceremony’ dus dat werd ‘m niet. We zijn dus maar naar de Botanic Gardens geweest, waar allerlei gave planten groeien met geschiedenis stukken erover erbij. Aan het eind van de dag zijn we naar het Natural History museum in geweest en hebben we op het dakterras een gebakje gedaan. Vanaf het dakterras kan je heel mooi heel Oxford zien liggen namelijk. Om een uur of 18:00 de trein teruggepakt, waarbij we dus een goed halfuur in de trein stil stonden. Er was een persoon in de trein voor ons ‘unwell’ geworden dus daardoor konden we het station niet inrijden. Uiteindelijk toch een goeie 45 min vertraging, zucht. Ik heb dan ook maar even gauw een koude maaltijdsalade gehaalt bij de supermarkt voor avondeten. Gelukkig konden mijn hostvader en jongste hostkid mij oppikken want de jongste had een playdate en ze reden langs het station op de terugweg. 

Zondag hebben de kinderen Chinese school in High Wycombe dus dan gaat hun moeder shoppen in het winkelcentrum. Omdat ik nog een aantal dingen miste voor naar huis te sturen, ben ik met ze meegegaan en de laatste paar dingen gehaald. Ook maar even sinaasappelsap voor mezelf gehaald want dat drinken ze hier dus nauwelijks.  

 

Week 10 – 7 t/m 13 mei

Maandag was een bank holiday, dus ik heb heerlijk tot 9:15 uitgeslapen. Oordopjes in en ik hoorde helemaal niks. Omdat het heerlijk zonnig weer was, ben ik lekker in de tuin met mijn Harry Potter boek gaan zitten. De familie ging in het park fietsen ’s morgens en ’s middags had de jongste een playdate dus ik had heerlijk het grootste gedeelte van de ochtend het huis voor mezelf.

Dinsdag heb ik de Moederdag kaartjes voor mama en oma verstuurd.

Woensdag had de jongste Ancient Greek day, dus hij ging een volledig Grieks uniform naar school. Dat was toch wel heel frappant om te zien, naast z’n broer in schooluniform. Ook vandaag weer pannenkoeken gemaakt, maar nu ’s morgens zodat ik niet zo lang in de warme keuken hoefde te staan toen de kinderen thuiskwamen.

Donderdag heb ik de kinderen opgehaald (ondertussen doodgegooid met feitjes over de Ancient Greeks, bedankt hé) en bleek er een fair (kermis) in een stadje dichtbij te zijn, Beaconsfield. Dus ik ging daarheen met een andere au pair die daar woonde. De fair staat er maar een keer per jaar, en dan maar 1 dag. Vandaar dus dat wij dachten dat het wel speciaal zou zijn. Nou, niet dus. Het was meer een kinderkermis; ongeveer 20 snoepkramen, 2 spookhuizen, 4/5 vlinder attracties en een heleboel herrie. Na een halfuur hadden we het wel weer gezien en zijn we terug naar huis gegaan. Omdat ik in mijn eentje om 21.35 zou moeten lopen, heb ik maar een taxi teruggenomen, toch wel heerlijk luxe. 

Vrijdag niet zoveel gedaan.

Zaterdag moest ik oppassen, dus ik ben thuisgebleven. We hebben een ‘sockfight’ gehouden en om 18.30 hadden de ouders een interview met een au pair. En aangezien ik in het ‘interview panel’ zit, mocht ik dus helpen interviewen en kon de nieuwe vragen aan mij stellen. Ook zijn mijn moederdag kaartjes aangekomen bij mama en oma. 

Zondag dus die boat tour met A. De boot was wel erg fris. Ik had namelijk een T-shirt, dik vest en een tussenjas aan en zat nog te rillen. De guide gaf best wel veel info over de Thames en de gebouwen enzo, dus dat was wel gaaf. De tour duurde tot 11.40 ongeveer, daarna gingen we Greenwich door en om 14:00 zouden we picknick met z’n allen doen. We zaten bij een paar meiden waar ik al eerder mee gesproken had, maar die negeerde ons dus prompt toen we bij ze kwamen zitten voor de picnick. Leuk. Dus we zijn maar vroeger weggegaan, lekker macarons en ijsthee gehaald. Om 16:00 vertrok de boot weer. Na de picnick zijn we nog even wezen shoppen voor A. haar hostkid zijn verjaardag en vervolgens pizza gehaald bij pizza express omdat ik daar een coupon voor had. Eenmaal thuiskwam ik erachter dat ik weer eens mijn gezicht verbrand had, zucht.  

 

Week 11 – 14 t/m 20 mei

Maandag ben ik het dorpje in geweest voor shampoo want ik wil een paar flessen met mama mee sturen als ze hier is in juni. 

Dinsdag ben ik naar High Wycombe geweest met A. want ze had nog geen cadeautje voor haar hostkid. Ook maar even voor mezelf weer blarenpleisters gehaald en oordopjes want de vogels hier vinden een concert om 4am wel gepast. Ik dus niet.

Woensdag heb ik alleen een aantal boodschappen gedaan voor het avondeten want ik voelde me niet helemaal lekker. Ook even gauw mijn broek opgehaald, want die heb ik dus weten te scheuren dus die moest ik echt even laten fixen.

Donderdag even met mama gefacetimed. Om een uur of 14:00 ook de dokter maar gebeld want die rotblaar was nog niet weg. Uiteindelijk bleek ‘ie niet ontstoken ofzo te zijn en zou hij wel zelf opgegeven moment verdwijnen (op het moment dat ik dit schrijf is het 27 mei en is hij nog niet weg. Feest jongens).  Op de terugweg maar weer versgeperst sinaasappelsap gehaald voor de vitamientjes. 

Vrijdag heb ik eten gehaald voor de Royal Wedding, daar gingen we zaterdag heen.

Zaterdag. Vandaag om 5:20 mijn bed uit want om 6:00 had ik met A. afgesproken. Ik zou dus een Uber taxi bestellen die A. en mij op zou pikken en dan richting M. en vervolgens naar Windsor. Die stomme app wou dus alleen mijn bankpas niet accepteren, dus M. geappt; die regelde een Uber voor ons. Gelukkig. Scheelde ons mooi een halfuur lopen naar de trein en om 7:30 waren we in Windsor. Om 7:45 hadden we een heel mooi plekje langs de procession route, met alleen 3 à 4 mensen voor ons. M. had Uno en een pak kaarten mee dus we hebben uren zitten kaarten en kletsen. We zaten vlakbij een scherm en via mama kreeg ik allerlei updates, dus we konden alles volgen. Thuis wel even de ceremonie gekeken want omdat we schuin voor het scherm zaten kon ik het niet goed zien. Om 13:00 begon de procession route en om een uur of 13:20 reden ze ons precies voorbij. Voordat de ceremonie begon, deelde ze allerlei plastic Union Jack vlaggetjes uit en papieren kroontjes, dus ik had een vlaggetje in mijn staart gedaan en de kroon op mijn hoofd. Als je dus een idioot ziet op TV met 5 vlaggetjes en eentje in haar staart en een kroon op: dat ben ik. Ik heb wel een paar goede foto’s kunnen nemen van Prince Harry en Meghan dus dat was wel echt heel gaaf. Vervolgens zijn we London in geweest en daar avondeten gehaald.

Zondag heb ik het heerlijk rustig aan gedaan; de kids en de ouders waren weg dus ik had het huis voor mezelf alleen een paar uur.

 

Week 12 – 21 t/m 27 mei

Maandag heb ik niet zoveel gedaan; ik was eigenlijk nog gesloopt van het vroege opstaan en laat naar bed in het weekend.

Dinsdag had ik de kids alleen ’s avonds en voor de rest een rustig dagje.

Woensdag hebben mama en ik de Skygarden geboekt voor als ze hier is.

Donderdag was het de laatste schooldag voor de meivakantie van de kinderen. Dus hebben A. en ik lekker koffie en lunch gedaan voor we een hele week tussen de kids in zitten. Mijn oudste vindt het dus fantastisch om Pokémon te spelen en lucky me, A. vindt dat dus ook erg leuk. Hij heeft dus zo’n 3 à 4 potjes met haar gespeelt en nu hoef ik dus niet meer verplicht met hem te battelen en te verliezen, whoop whoop. 

Vrijdag waren de kinderen vrij en was het enorm prutweer, dus ze hebben lekker de hele dag binnen gespeeld. Gelukkig zijn het best grote jongens, dus hoef ik ze ook niet 24/7 te entertainen. In de late ochtend klaarde het weer op en viel de jongste met z’n fiets dus zijn stuur zat helemaal scheef. Dus ik draaide dat ding weer goed zoals een echte Nederlandse; hij stond me helemaal verbaasd aan te kijken haha. Dat had ‘ie nog nooit gezien! ’s Middags hebben we een film gekeken (Early Man).

Zaterdag ben ik met A. naar comic con gegaan (Heroes & Villains Fan Fest). Helaas viel dit bar tegen; comic con thuis is groter en de helft van de prijs. Volgende keer dan maar MCM of iets dergelijks. Er waren wel een aantal supergave acteurs van series die ik erg leuk vind, dus A. en ik zijn samen bij de artiesten ingang gaan zitten en konden zo heel stiekem een paar gave foto's nemen. Ik heb wel mooi voor de jongens ieder 1 Pokéball en 1 Pokémon knuffel weten te halen voor de verjaardagen. De oudste zijn verjaardag was in januari, maar omdat ik die gemist heb, krijgt hij van mij nu ook een cadeautje.

Zondag zijn A. en ik naar een model village hier in de buurt geweest. Een soort Madurodam, maar echt een stuk kleiner. Het was wel echt heel schattig. Na de modelvillage zijn we wezen shoppen in het dorp ernaast en toen zat m’n vrije weekend er al weer op.

 

Reacties

Reacties

André Minis

Je bent lekker bezig. Boottochtjes, Oxford, sokkengevecht, Royal Weddings enzovoorts. Het is niet bepaald saai daar in Engeland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active