Tessa goes abroad

Juni: bezoek van mama, Colouring of the Troops, Taylor Swift...

Hoi allemaal, hier weer een enorm lange en late blog!

Week 13 – 28 t/m 3 juni

Maandag – vandaag was het bank holiday, dus lekker rustig niks doen. Op Bank Holidays is iedereen vrij. A. en ik zijn dus lekker wezen picnicken. Leuk is dat hier heel veel eekhoorntjes zijn, dus die hebben we tortilla chips gegeven. Echt super schattig. Na de picnick hebben we nog even lekker koffie gehaald bij Costa en toen begon de werkweek alweer.

De kids hebben deze week vakantie, dus mijn rooster is voor een groot deel omgegooid. Dinsdag ochtend heb ik de jongste de deur uit weten te krijgen om spullen te halen voor muffins te bakken. Uiteraard regent het altijd in de vakanties, dus zijn we gauw tussen de buien door eruit gevlucht. Woensdag moesten de kids naar de kapper en hebben we lekker pannenkoeken gegeten, donderdag bleek ik dus een stomme voorhoofdsholteontsteking te hebben dus we hebben het heerlijk rustig gehouden. Vrijdag kwam mama eindelijk langs voor een lang weekend. Ik heb echt geen idee meer wat we welke dag gedaan hebben, maar we hebben een groot deel van London afgesjouwd; Wesfield en daar bij Wahaca gegeten, Greenwich, Skygarden, Covent Garden, Wembley Outlet Shopping, Five Guys... de toeristen bestemmingen doen we als papa en Jelle hier zijn.

Week 14 – 4 t/m 10 juni

Maandagavond ging mama weer naar huis, wat betekende dat het normale leventje op dinsdag weer begon. ‘Mijn’ oudste had kamp dus het waren hele rustige dagen. 1 kind alleen is gewoon heerlijk chill; geen ‘sibling fights’ om op te lossen. De week was dus gevuld met rustige ochtenden, koffie bij Costa, picnicks, avondeten koken… eigenlijk wat ik normaal ook altijd doe.

Zaterdag was er de Colouring of the Troops dus daar wilden we om een uur of 8:30 zijn. We hadden dan ook hele mooie plekken precies aan de railing. En allemachtig, wat was het koud daar. Ik had een jurkje, superwarme panty, vest en jas aan en stond nog steeds te rillen. Op gegeven moment had A. er genoeg van en was ze koffie wezen halen verderop. Wel hadden we vet mazzel; we hebben het hele Engelse koninklijk huis van dichtbij gezien omdat we tegen de railing aanstonden. Na de parade zijn we wezen picnicken om van het mooie weer te genieten voordat de vliegtuigen overkwamen. Daarna zijn we nog even London door geweest om te shoppen en eten gehaald bij hetzelfde tentje waar mama en ik toen gegeten hadden (ranoush juice op Edgware Road). Omdat we zo vroeg opstonden hadden we eigenlijk een jetlag en zijn we maar vroeg naar bed gegaan haha.

Zondag moest ik werken, dus lekker rustig aan gedaan.

Week 15 – 11 t/m 17 juni

Maandag kreeg ik een pakje van mama met wat snoep dat niet in de koffer paste. ’s Middags nog even een verjaardagskaartje voor Jelle op de bus gedaan en papa’s Vaderdag kaartje.

Dinsdag moest ik de kids weer ophalen uit school, woensdag koffie gedaan met A. en donderdag zijn we weer naar High Wycombe geweest. Vrijdag hadden de kinderen Sports Day, dus waren beide ouders wezen kijken. Zaterdag was er West End Live in Londen dus daar ben ik samen met een Nederlandse, M., heen geweest. Het was dus een soort sing-a-long als op de uitmarkt; de hele dag speelden ze live liedjes van musicals. Het was wel jammer dat ze eigenlijk alleen de minder bekendere liedjes speelden dus nadat de laatste ‘grote’ musical was geweest (Mamma Mia) besloten we om naar Covent Garden te gaan want M. had nog nooit de Harry Potter the Noble Collection gezien. Ze heeft mij ook even laten zien waar je goedkoop tickets kan scoren in Londen, dus dat gaan mijn ouders, broertje en ik mooi uit proberen in augustus. Uiteindelijk konden M. en ik het zo goed vinden dat ze in November gezellig mee gaat naar Comic Con. Zondag hebben A. en ik koffie gedaan en toen was de week alweer voorbij.

Week 16 – 18 t/m 24 juni

Maandag kwam de tante van de kinderen langs, zij woont niet in Engeland dus zij is eigenlijk de hele middag bij de kinderen geweest. Vonden de kinderen uiteraard fantastisch, en ik hoefde dus eigenlijk niet te werken. Dinsdag had ik de lakens van de was over de stoelen heen gehangen om te drogen dus besloten de kinderen daar een fort van te maken. Uren entertainment en ik kon rustig mijn boek lezen. Heerlijk. Na het eten stonden er ineens vrienden van de familie op visite. Gelukkig waren ze na een halfuurtje weer weg.

Woensdag hebben A. en ik koffie gedaan en was het de verjaardag van broertjelief (en precies 3 jaar sinds ik voor het eerst Taylor Swift live in concert zag). Donderdag zouden we weer naar High Wycombe gaan om de laatste paar dingen voor het Taylor Swift concert zaterdag te halen, maar we hebben besloten omdat gewoon net voor het concert te doen. Vrijdag zou ik moeten babysitten maar dat ging last minute toch niet door. Stevig gebaald, want ik had graag ook tickets voor Taylor voor vrijdag gekocht.

Zaterdag was dan EINDELIJK het Taylor Swift concert. We vertrokken eind van de ochtend richting het concert om op zoek te gaan naar merchandise, maar dat ging pas later open dus zijn we Londen in gegaan voor glowsticks. Daarna weer teruggegaan om lunch te eten en om een gratis Polaroid te maken bij de Polaroidstand. De merch stands waren toen ook open dus ik heb een nieuw Taylor T-shirt gekocht. Om een uur of 17:00 kwam een vriendin uit Nederland (met wie ik toen ons eigen tour T-shirt had gemaakt) met een andere Taylor Swift fan onze kant op en hebben we samen teksten op onze armen geschreven. Onze stoelen waren best wel ver naar achter maar we hadden echt wel goed zicht (de jumbo screens waren enorm groot dus we konden ook gewoon de dansers enzo zien). Ik ben alvast voor haar volgende tour aan het sparen zodat ik floorseats kan kopen haha. We hadden ook enorme mazzel want Robbie Williams was de surprise guest. Ze zei echt zo ‘I wonder how loud you can get?’ en toen kwam hij omhoog uit de stage, die jongen achter me stond echt te hyperventileren en te huilen whahaha. Ik heb zo hard gedanst en gezongen dat ik geen stem meer over had en spierpijn had de volgende dag. Het was ook het allereerste concert ever voor A. dus dat was echt supercool. Ik geloof dat ik d’r wel een beetje bang heb gemaakt met mijn geschreeuw haha.

Zondag was ik zo moe dat ik lekker uitgeslapen heb. Het is woensdag de verjaardag van de jongste dus de kinderen hadden een feestje, dus ik had heerlijk het huis voor mezelf de hele dag.

Week 17 – 25 juni t/m 1 juli

Maandag was het weer heerlijk weer en gingen mijn hostmum en ik boodschappen doen. Bij toeval vond ik ook Sistema dat in de aanbieding was, dus daar een hoop van meegenomen.

Dinsdag bleek de warmte een hittegolf te zijn en de Engelsen gingen dus dood. Ze kunnen hier niet met een pak sneeuw dealen maar ook niet met 25+ graden weer.

Woensdag was het de verjaardag van de jongste dus aten we pannenkoeken. Donderdag was niet zo speciaal en vrijdag was ik wezen zwemmen met A. Dat doen we tegenwoordig elke vrijdag na het koffiedrinken.

Zaterdag zijn A. en ik naar Brighton geweest, een mooi kustplaatsje. Omdat zij graag in de zee wou zwemmen, ben ik op het strand gebleven maar daar had ik toch wel spijt van in de avond. Ondanks dat ik me elke 2 uur insmeerde was ik spectaculair verbrand…

Zondag zijn S. (een Duitse au pair) en ik naar de Harry Potter studios geweest in Leavesden. Omdat we best ‘laat’ (lees: april) waren met tickets boeken, hadden we pas om 16:30 de tour. Dat maakte op zich niet uit, want ik kon heerlijk uitslapen. Om 15:00 stond ze voor de deur en zijn we die kant op gereden. Het eerste gedeelte was een tour en daarna mocht je zelf in de studios rondlopen, maar je mocht niet terug. Het begin was dus de Great Hall, daarna props, the Forest, Perron 9 ¾, café, dan de Knight Bus en Privet Drive. Die laatste 2 waren buiten en daarna kon je verder naar binnen naar meer de maskers en pruiken enzo, Diagon Alley en een enorm grote maquette van Hogwarts. Daarna is er een soort kamertje met toverstokken en daar staan alle acteurs en castmembers’ namen op. Een castmember vertelde ons dat Emma Watson de week ervoor zomaar aan kwam rijden en haar naam vertelde aan een castmember buiten, waarna ze zo door mocht lopen. Na dat kamertje is dus een winkel. Voor de tour had ik een leuk T-shirt gezien die ik na de tour wou kopen, maar dat ik terugkwam was mijn maat dus uitverkocht en hingen er alleen nog maar 3 XL’s. Er waren geen kleinere maten meer, maar wel een soortgelijk shirt in de Forest shop zei de cassière. Dus ze stuurde ons naar de garderobe en die man zou ons dus meenemen naar de shop. Hij nam ons dus backstage en halverwege de props (voor the Forest) zei hij dus ‘je weet vanaf hier de weg wel toch?’. Dus toen mochten we zelf door die grote studios lopen, terwijl de rest van het bezoek er al uitgestuurd was. We moesten dus door the Forest heen, wat eigenlijk best wel eng is als er niemand is, het donker is en je allerlei bosgeluiden (en weerwolven!) om je heen hoort. Tuurlijk, het is nep maar het was toch best spooky. In the Forest shop hadden ze gelukkig het T-shirt nog en daarna kwamen we bij het perron aan, waar nog wel een paar mensen waren maar voorderest leeg. Dus toen konden we mooi opnieuw foto’s nemen bij de karretjes enzo. Omdat het dus al rond 20:00 was, waren de rest van de studios ook vrij leeg en konden we rustig nog een rondje doen om details te lezen of beter foto’s te maken. Rond een uur of 21:00 zijn we dus weer weggegaan en begon de werkweek weer opnieuw.

Zo, enorm lang verhaal en enorm laat (oeps) maar eindelijk is ie af!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active