Tessa goes abroad

Pasen in Birmingham

Hoi allemaal,

 

Vorige keer was ik gebleven bij St Paddy’s Day dus ik ga vanaf daar af ook weer schrijven.


Week 4.

Op maandag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan. Even met een nieuwe au pair hier in de buurt koffie gedaan.

Op dinsdag heb ik surprise, surpriseweer koffie gedaan! Ik had zin om te lopen naar het dorp hierverderop (is maar 25 minuten), dus een andere au pair geappt of ze koffie met mij wou doen. Ze woont echter ook in dit dorp, dus we zijn samen naar het andere dorp gelopen. Ook weer even excerise. Tegelijk ook maar even een 16-25 railcard gehaald, omdat dat mij elke week zo’n 6 pond voor de trein scheelt. Kijk, toch mooi meegenomen! Na het koffie doen hebben we geluncht bij de Subway, want ik had coupons van m’n hostmum gehad. De Pub Quiz night ging helaas weer niet door.

Op woensdag zou ik koffie doen met een au pair die ik nog niet eerder had ontmoet, maar zij was ziek. Dus dan maar een dagje niks doen, ook fijn.

Op donderdag is er normaal sportsday in Beaconsfield (plaatsje hier dichtbij) maar diegene die het regelt was dus ziek. We hebben nog geprobeerd met z’n 4en een kleinere sportsday in het dorp hiernaast te doen, maar dat was niet echt zo’n succes. We hebben voornamelijk gewoon een beetje geschommeld enzo terwijl we wachten op de 4e, maar die kon uiteindelijk toch niet. Omdat we het enorm koud hadden, hebben we maar besloten koffie te gaan doen bij Café Nero, dus nu heb ik ook gelijk een stempelpas en krijg ik korting. Ook moest ik vandaag de kids ophalen. 

Op vrijdag zou ik koffie gaan doen met een au pair, maar ook zij was dus ziek. Het heerst hierzo.

Zaterdag had ik eigenlijk niet zo veel gepland, dus heb ik een Duitse au pair hier uit de buurt geappt. Zij woont in High Wycombe en kon mij wel even touren door de shopping mall. Ja, daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Dus ik kwam thuis met een nieuwe rugzak, kleren en allerlei andere spullen. Oeps. Maar het was wel heel gezellig, dus daar doen we het voor. Wel even mooi 6,3km gelopen.

Op zondag zouden een paar andere au pairs en ik naar Brighton (een soort Engelse variant van Scheveningen) gaan, maar het weer was dus erg mistig en regenachtig. De trip hebben we dus verplaatst. Ik heb om 10.44 in m’n eentje de trein gepakt London in. Daar ben ik overgestapt op de underground, vervolgens van de Bakerloo line naar de Victoria line op Oxford Circus en toen uitgestapt op de Victoria halte. Mijn volgende line was dus ‘under construction’ dus ik ben op die halte uitgestapt en gaan lopen. Heel toevallig was dit dus vlakbij Buckingham Palace en op de weg daarheen zag ik ook een Ferrari staan, dus gelijk papa even die foto geappt. Vanaf Buckingham Palace ben ik doorgelopen naar Trafalgar Square en daar de underground gepakt naar het Natural History Museum. Deze had alleen een enorme rij, dus ik ben maar naar het Science Museum geweest. Na een uurtje had ik dat ook wel weer gezien, dus om een uur of 15:00 heb ik de underground naar King’s Cross gepakt. Het 9 ¾ winkeltje was enorm druk, omdat het een zondag was, dus daar ga ik binnenkort wel weer een keer heen als het wat rustiger is. Op King’s Cross heb ik ook gebruik gemaakt van mijn nieuwe Café Nero pas want ik viel half in slaap. Na King’s Cross heb ik de underground naar Oxford Street genomen om naar de Disney Store te gaan. Op straat werd mij ook bijna een stom armbandje aangesmeerd en ik heb letterlijk op boze toon tegen zo’n opdringerige gast moeten zeggen “I. Don’t. Want. It!!”. Echt, take a hint?! Na de Disney Store zag ik toevallig zo’n soort Nerd winkeltje met Funko Pops en T-shirts dus daar maar even gekeken. Om een uur of 16.30 heb ik de Underground richting mijn station weer gepakt en om 18.30 was ik weer thuis. All-in all 16km gelopen dus ik mag weer trots zijn op mezelf.

 

Week 5.

Op maandag was ik eigenlijk van plan lekker lang te slapen en de hele dag niks te doen, maar de zon scheen zo mooi dat een aantal au pairs naar Cliveden wouden om van de zon te genieten. Prima, waarom niet. Uiteindelijk bleek het dus een soort Château te zijn met enorm landgoed. Ik waande me net een beetje op vakantie in Frankrijk, dus ik ga zeker de familie hier in augustus mee heen slepen. Omdat alles heel mooi in bloem stond, leek het net zomer. Alleen was het ‘maar’ zo’n 12/13 graden. Ik mag van mezelf nu wel veel chocola eten, want alleen in de ochtend al 5km gelopen. Het is maar goed dat Pasen er aan komt, hihi. 

Op dinsdag heb ik eigenlijk voornamelijk mijn spullen ingepakt, want op woensdag zouden we vertrekken naar Birmingham. De oma van de kinderen woont daar, dus we zouden een paar dagen op visite gaan.

Op woensdag heb ik nog even gauw koffie gedaan met 3 andere au pairs. Woensdag is ook mijn kook dag dus ik heb pannenkoeken gemaakt. De kids zijn helemaal fan, haha. ’s Avonds zijn we naar Birmingham vertrokken. 

Op donderdag zijn we naar een mall gegaan, waar ik een mooie deal heb gescoord voor washi tape. 

Op vrijdag heeft mijn hostdad mij een ‘tour’ gegeven door Birmingham, maar daar was niet zoveel aan. Wel mooi een powerbank en shockproof telefoon hoesje goedkoop aangeschaft omdat een winkel falliet ging. Heaven knows dat ik zo’n hoesje nodig heb, want ik ben tegenwoordig een enorme kluns haha.

Op zaterdag gingen we eindelijk terug. Het huis van oma is groot maar niet erg gezellig en het rook er naar mottenballen.  Mijn kleren roken na 3 dagen nog naar mottenballen, blech.

Op zondag ben ik ‘ontsnapt’ met mijn travel buddy uit het dorp hierzo, A. Na 4 dagen alleen m’n hostfamily gezien te hebben, had ik dat wel ffies nodig (geloof me, ze zijn echt heel lief, maar ik word gek na 4 dagen). We hebben zo’n 26,6 km gelopen; vanaf Buckingham Palace naar de Millenium Bridge, langs de Thames via de London Eye. Daarna zijn we over de Millenium Bridge naar St Paul’s Cathedral geweest en van daaruit over de Tower Bridge naar Borough Market, want ik wou vanillesuiker halen. Helaas was alles dus dicht omdat het Easter Sunday was, daar hadden we helemaal niet over nagedacht haha. Flink balen, dus we hebben maar een cookie voor de troost gehaald op Oxford Street en zijn toen door gegaan naar Greenwich, helemaal de heuvel op naar het Royal Observatory. Dat was me nog es een klim man, maar we konden heel mooi over de skyline van Londen heen kijken. Helaas wist ik het dus voor elkaar te krijgen om mijn travelcard te scheuren, dus ik moest bij elk stom poortje vragen of de security ‘m open kon maken want de machines zijn heel gevoelig en doen het dus niet als er een scheurtje in je kaart zit. Blech. Ook heb ik A. voor het eerst Five Guys laten proeven, dus ze is om. Nooit meer McDonalds voor ons.

De volgende blog ga ik gelijk hierna posten, het is alleen een heel lang verhaal dus reismee kan zoveel niet aan denk ik.

 

 

 

 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active