Tessa goes abroad

First 2 days

Goedemorgen!

Laat ik maar bij het begin beginnen.

Maandag 26 februari:

Als een letterlijke bal van zenuwen werd ik wakker. Gauw nog even de laatste dingen inpakken en even douchen voor dat mijn vader mijn moeder en mij dropt bij het station. Een groot tranendal natuurlijk, want ik had al afscheid moeten nemen van mijn broertje, mijn kat, mijn broer's kat en de hond. Maar goed, jankend het station in, 21kg koffer de trap op. Dát was nog eens feest jongens. Vervolgens met die huge koffer de NS trein in, op naar Amsterdam Centraal. Daar aangekomen kwam de Thalys al vrij vlot aan zetten. En druk dat die was! Maar goed, dat ook overleefd (met een heleboel tranen terwijl ik mijn moeder uitzwaaide). 

Op Brussel was het nog een gedoe, want daar moest ik overstappen op de Eurostar. Die was vrij snel te vinden, want ik hoefde alleen achter de mensen massa aan. Omdat het natuurlijk in het noorden van NL voorjaarsvakantie is, was het vrij druk met vakantiegangers. Je komt dus in een grote ruimte binnen, net een beetje op het vliegveld, met van die bagage scanners en douane enzo. Om in de ruimte te komen moet je je ticket scannen bij zo'n poortje. Je koffer moet op de band, riem af, jas uit, portemonnee, laptop en mobiel bij je jas. Je liquids hoefde er dus niet uit, bonus! Dus, die loodzware koffer op en van de band af, terwijl een paar van die pubermeisjes moesten lachen om mijn roze koffer. Die waren dus gewoon jaloers ;). Na de bagage controle was er een paspoort controle, met zo'n strenge meneer die je aan bleef staren tot je wegkeek. Dus ik bleef hem lekker uncomfortable aanstaren. Daarna moest je door poortjes heen, waar je je paspoort neer moest leggen en in een camera moest kijken. Die checkte dus nog een keer je identiteit. Na de poortjes waren wat bankjes, dus daar heb ik weer even gauw mijn laptop enzo in mijn tas gedaan.

Daarna zag ik dus zo'n bord met 'last call to check in', dus ik was nog een beetje gestressed ook, maar er liep nog veel volk dus dat moest goed komen. Eenmaal bij mijn coupé aangekomen (rennend door de dwarrelende sneeuw, gelukkig bleef het niet liggen), bleek dat iemand anders in mijn plaats zat. Was 'ie dus mooi dubbel geboekt! Gelukkig kon ik een andere plek krijgen, tegenover een wat ouder koppel waarmee ik in de Thalys had staan kletsen, toen we stonden te wachten tot de deuren open gingen. Zij gingen op bezoek bij hun kleinzoon. 

Omdat ik 1e klas zat bij de Eurostar, kregen we eten aan boord. Echt een feestmaal: steenkoude kip met kant en klare aardappelsalade (je weet wel, die wat je in de zomer bij de bbq eet) en wat champignons (die ik dus mooi heb laten staan), met een flesje water en appelsap, of rode wijn als je dat wou. Anyway, het vulde dus dat was prima. Eenmaal uit de Eurostar stond er douane, maar ze keken alleen toe en af en toe pikte ze er mensen uit om te ondervragen maar ik kon dus gewoon doorlopen. Toen kwam het 'leukste' gedeelte: op zoek naar de taxi. Ik heb het letterlijk 3 mensen gevraagd (allemaal mensen die op London St. Pancras werkten) maar niemand wist waar de private taxi stand was. Dus ik maar op zoek naar een info booth, waar een lieve politie officier vroeg "are you okay?" dus ik half huilend "I don't know where the private taxi stand is!", bleek het dus gewoon om het hoekje te zijn. Staat dus nergens aangegeven. Dus ik die kant op, straat overstekend, belde de taxi chaffeur "do you have pink suitcase?" "yup" "look across the street" dus ik kijken en kijken, zag ik zo'n gast zwaaien. Bleek dat ie al 2 rondjes om het station heen was gereden en flink baalde dat het zo shitty aangegeven was. Ik heb zelfs zijn 'boss' aan de lijn gehad omdat hij me niet kon vinden, haha. Maar goed, wij dus onderweg, inmiddels al 16.30 UK time, lekker druk dus. Uiteindelijk zijn we om 18.00 ongeveer aangekomen. M'n hostfamily verwachtte mij niet helemaal op dat tijdstip geloof ik, ze waren best wel verast haha. En eindelijk, eindelijk, een warme maaltijd ??.

Na een uur kletsen heb ik mijn koffer uitgepakt en mijn moeder geFaceTimed. Waren we toch nog samen aan het opruimen, haha. Gelukkig gaan ze hier vroeg naar bed, dus om 21.30 sliep iedereen al zo'n beetje.

Dinsdag 27 februari:

Vandaag even het dorp in geweest om de laatste paar dingen te halen. Ook maar even alle winkeltjes bekeken en wat zijn die hier schattig! Bijna iedereen begroet elkaar. Ik heb ook maar even Cadburry chocolate eggs gehaald, maar nog niet geproeft. Mijn hostkid zag ze al liggen op mijn kamer, wou er al eentje hebben haha. Ik heb gister ook even Monopoly gespeeld, omdat dat zijn favo spelletje is. Na een uur hebben we het opgegeven ? Ook al een paar wasjes gedraaid en de vaatwasser uit- en ingeruimd enzo.

Het rare aan de huizen hier, is dat de lichtknopjes buiten de badkamer zijn. Like, ik zou dat zo uitdoen om mijn broertje te pesten. 

Ok, ik geloof dat de blog nu lang genoeg is. Volgende keer vertel ik verder.

Bye!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active