Tessa goes abroad

Match!

Hoi allemaal!

Het is even super snel gegaan de afgelopen weken! Zoals in de vorige blogs beschreven staat, ben ik 18 januari geaccepteerd voor het programma en kreeg ik op 22 januari de volledige profielen van de 2 hostfamilies doorgestuurd.

Op 24 januari had ik met hen beide een Skype gesprek, na wat over en weer gemaild te hebben. Het tweede gezin had ik in eerste instantie afgewezen omdat ze voor 9-12 maanden een au pair zochten, en ik maar 6 maanden kan vanwege school. De partner organisatie heeft toen met hen gesproken en ze stonden open voor een gesprek met mij. Dus zo gezegd, zo gedaan en ik had 24 januari 2 Skype gesprekken. 's Middags met de 1e en 's avonds een halfuurtje (want ik moest oppassen) met de andere.

Het 1e gesprek met de moeder ging opzich wel goed, maar ik vond niet echt dat de klik er was.

Het gesprek met het 2e gezin ging zó goed dat ik dezelfde avond nog een mail had gehad dat ze mij wel heel graag als au pair wilden! 2 dagen en een heleboel emails later, kreeg ik dus dat fantastische mailtje van Travel Active: Match! Ik heb toch wel eventjes een vreugde dansje gedaan ?

Afgelopen dinsdag (30/1) hebben we weer 1,5 uur lang geskyped en heeft m'n hostmum mij een tour door het huis heen gegeven en zij heeft onze "organized mess" (haar woorden) ook even kunnen zien. We gaan ook nog een keer shoppen met z'n tweeën, hebben we al afgesproken. :) 's Avonds heb ik dan ook gelijk mijn treinticket geboekt! Omdat 1e klas gek genoeg €0,40 goedkoper was, reis ik vanaf het station vlak bij mijn huis helemaal naar London 1e klas voor een super goedkoop prijsje (nog bedankt hé NSinternational!). Ik wordt dan heel fancy door een taxi opgepikt vanaf London St. Pancras.

Gister hadden we ook de au pair bijeenkomst en ja, wat weet ik weer te presteren? Juist, verdwalen in het dorpje Venray omdat ik weer es de verkeerde bus pakte en ook verkeerd uitstapte. Een teamlid van Travel Active Au Pair heeft mij heel lief opgepikt bij de bushalte. Maar goed, ik was dan ook de enige die 3 uur met de trein en bus moest dus het zat er ook wel aan te komen dat ik zou verdwalen haha.

Deze komende 3(!!) weken staan bomvol met allerlei to-do's zoals o.a. mijn verzekering regelen, koffer inpakken, telefoon-abbonement regelen etc.

Vanaf 26 februari woon ik dus voor een half jaar in een klein stadje in Buckinghamshire. Hier ga ik voor 2 jongens van 9&11 jaar zorgen, voornamelijk helpen met hun huiswerk en koken/huishouden. Daarbij gaat mijn hostmum mij piano leren en de hostvader vindt dezelfde series als ik leuk dus dat wordt wel wat avondjes samen the Flash of iets dergelijks kijken. Oh en ze willen mij ook meenemen naar de Warner Bros studios voor Harry Potter.

Mijn volgende blog komt waarschijnlijk vanuit Engeland. Ik ga proberen deze elke 2 weken of elke maand iig te posten!


xx Tessa


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active